Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ, {Ανοιχτό ραντεβού το τριήμερο στο χωριό }

ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΟΥ ΜΑΣ ΚΩΣΤΑ ΜΑΡΙΝΗ
                                     
 ΤΟΥ  ΘΑΝΑΣΗ  Β. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
Με  αφορμή  τις  εορταστικές  εκδηλώσεις  για  τις  απόκριες, που  γίνονται  σε  όλα  τα  μέρη  της  πατρίδας  μας, ο  συμπατριώτης  μας  λαογράφος  Κώστας  Μαρίνης, μας  μεταφέρει  στο  κλίμα  του  εορτασμού  των  καρναβαλιών, όπως  γίνονταν  την  εποχή  εκείνη  στο  χωριό  μας. Τις  μεταφέρω  αυτούσιες, για  να  μπούμε  στο  κλίμα  της  εποχής  εκείνης…
«Γλέντια  και  τρελοχαρές  σήμερα  στο  χωριό. Δυο  τρεις  παρέες  μπούλες γυρίζουνε και  γίνεται  μεγάλη  χασμουδία. Απ’ ουλούθε  ακούγονται  τα  αποκριάτικα  τραγούδια. Στο  σπίτι  του  γερο – Φώτη  έγινε  του  Κουτρούλη  ο  γάμος, το  πανηγύρι, καθώς  ανταμωθήκανε  το  δειλινό  και  οι  τρεις  παρέες. Με  τη  σειρά  του  μπήκε  ο  Γιώργης  στο  χορό  και  του  τραγουδήσανε: 
       Βλάχα  πάει  στο  παζάρι,  κι  άλλη  βλάχα  τη  ρωτάει
                               Βλάχα  τι  σαι  πικραμένη  και  ψηλανασκουμπωμένη;
                              Τι  καλό  χω  η  κακομοίρα, με  τον  πατσαλιά  που  πήρα
                              τα  τσαρούχια  του  στη  φράχτη  τα  ποδάρια  του  στη  στάχτη!
                              Τόνα  βόιδι  έχει  ζεγμένο, τ’ άλλο στο  παγνί  δεμένο!
                              Το  γαϊδούρι  με  το  σπόρο, τ’ απαράτηκε  στο  δρόμο!
Χορεύανε, πίνανε  τραγουδάγανε  όλοι, πίνανε  και  τρώγανε  κι  από  τις  ζεστές  λαλαγγίδες, που  ετοίμαζε  η  Γιώργαινα. Τραβήξανε  κι  εκείνη  στο  χορό. Μα  ποιος  θα  τηγανίσει  τις  λαλαγγίδες, ποιος  θα  φέρει  το  κρασί, ήβρε  τάχα  μου  αφορμή. Δε  θέλουμε  πιά, φωνάξανε  και  την  αναγκάσανε  να  μπει  στο  χορό. Για  καπρίτσιο  της  είπανε  και  δυο  τραγούδια:
                             Ούλοι  μου  οι  κακοί  γειτόνοι  ακαμάτρα  με  φωνάζουν, 
                             Μα ‘ μακάτρα  εγώ  δεν  είμαι, τη  δουλίτσα  μου  την  κάνω,
                            όσο  να  μπει  να  βγει  ο  χρόνος, έριξα  κλωνά  στ’ αδράχτι,
                            κι  όσο  να  διπλοχρονιάσει, έγινε  ξεσφοντυλίδι!!
                           κι  έπιασα  να  τ’ αναλύσω, απ’ αυτί  σ’  αυτί  της  γάτας!!
                           και  είδε  η  γάτα  το ποντίκι, κι  ανακάτωσε  το  νήμα.
                          Θα  φτειανα  τ’ αντρός  μου  σκούφα, κι  έλειπε  η  κορφή  κι  ο  γύρος!!
Μπήξανε  τα  γέλια  για  την  αξιοσύνη  της  νοικοκυράς, που  σε  δύο  χρόνια  κατάφερε  να  γνέσει  τόσο  πολύ  νήμα, που  δεν  έλειπε  για  να  γίνει  η  σκούφια  του  άντρα  της  παρά  μόνο  η  κορφή  και  ο  γύρος.
Η  Γιώργαινα  πήγε  να  το  σκάσει, μα  της  τραγουδήσανε  και  δεύτερο  τραγούδι:
                        Απόψε  αντράς, ζαμπάμ  και  ζαμπήμ  και  ζαγά  ζαγά
                       απόψε  αντράς  μου  μέθησε, και  μ’ έπιασε  και  με  δειρε!!
                       τάχα  δε  του---,   τάχα  δε  του’ χα  στρώματα, δεν  του ‘ χα  και  προσκέφαλα
                       πιάνω  του  στρώνω  στρώματα, πέντε  γαϊδουροτόμαρα,
                       του  στρώνω  και  προσκέφαλα  πέντε  γαΐδουροκέφαλα!! 
Ξανακεραστήκανε  και  μπήκε  στο  χορό  ένας  ντυμένος  παπαδίστικα. Του  τραγουδήσανε  το  εξής:
                      Παπά  σαν  ή--,  μωρέ  παπά,  παπά  σαν  ήθελες  παντρειά,
                      Παπά  σαν  ήθελες  παντρειά, σαν  ήθελες  γυναίκα,
                      μπαρμπέρισε  τα  γένια  σου, και  κούρεφτ’  τα  μαλλιά  σου,
                      και  σειρ’ στη  Κουμουντούραινα, πό’χει  τρεις  θυγατέρες,
                      τη  μια  τη  λένε  Βαμπακιά, την  άλλη  Κρύα  Βρύση,
                      τη  τρίτη   τη  καλύτερη  τη  λέν’  Καψοκαρδούσα,
                      πόκαιγε  τις  εννιά  καρδιές, και  τη  δική  σου  δέκα!
Να  πειτε  και  της  παπαδιάς  ένα, λέει  ο  παπάς. Για  το  χατήρι  σου  να  πούμε  δύο, του  κάνουνε, κι  αρχίσανε:
                       Μια  παπαδιά- τούρκα  η  παπαδιά, μια  παπαδιά  στον  αργαλειό,
                       μια  παπαδιά  στον  αργαλειό  τα  πόδια  της  κουνάει,
                       και  με  το  νου- σκύλα  η  παπαδιά, και  με  το  νου  της  έλεγε
                       και  με  το  νου  της  λέει: Δεν  το  εθέλω  το  παπά, τον  τράγο  με  τα  γένια,
                      θα  πάρω  τσοπανόπουλο, θα  πάρω  έναν  τσοπάνη,
                      πό’ χει  τα  χίλια  πρόβατα, τα  πεντακόσια  γίδια.
Ο  παπάς  εκατσιμούδιασε  τάχα  μου  και  η  παπαδιά  όλο  και  χορομπούλαγε  ξεδιάντροπα  δήθενες, και  άφηνε  να  φαίνεται  η  γάμπα  της  ίσιαμε  το  γόνατο!!
Κι  όπως  ήτανε  μερακωμένη  της  είπανε  κι  άλλο  τραγούδι:
                     Για  μπάτε  βγάτε  στο  χορό, να  μάθετε  τραγούδια,
                    να  δείτε  κεντηστές  ποδιές, πράσινες  και  γαλάζιες,
                    να  δείτε  και  μια  παπαδιά, πως  πάει  με  τους  λεβέντες!
                    Πάει  κι  ο  παπάς  απόκοντα, κοντά  παρακαλώντας:
                   - κοντοκαρτέρει  παπαδιά, κάτι  να  σε  ρωτήσω,
                   να  μη  μου  πήρες  τα  ιερά  που  θελα  λειτουργήσω,
                   -στην  εκκλησιά  σου  τ’ άφηκα  και  σείρε  να  τα  πάρεις,
                   Κι  εγώ  θα  πά  να  παντρευτώ, να  πάρω  παλικάρι!!
Στο  τέλος  μπήκε  στο  χορό  ο  αρχηγός  τους, που  τους  μάζωνε  όπως  η  κλώσα  τα  κλωσόπουλα. Ήτανε  κιόλας  γεμάτος  πούπουλα, τα  είχε  δεμένα  στο  κορμί  του. Του  τραγουδήσανε  της  κλώσας  το  τραγούδι:
                     Μωρή  κοτού-  - τσικ  μάνα , τσίκι  τσικ
                     μωρή  κοτούλα  λαθουρή, τι  μας  κακολογιέσαι  και  μας  παραπονιέσαι;
                    Π’ ογώ  σου  φτεια—νω  τη  φωλιά, στου  βαγενιού  τον  πείρο
                    Να  ρχόμαστε  τρογύρο!!
                    Πάνε  οι  μπεκρήδες  για  να  πιούν, τη  βρίσκουν  τη  χαλάνε
                    τη  κότα  ξελακάνε.
                    Πριν  βγάλει  η  κότα  τα  πουλιά, της  εχαλάσαν  τη  φωλιά!!
                    Πήγε  την  εξανάφτιαξε, στης  εκκλησιάς  τη  πόρτα
                    Για  να  συχάσ’ η  κότα.
                    Πάνε  οι  παπάδες  για  να  μπουν, και  τη  φωλιά  πατάνε
                    στο  διάβολο  να  πάνε!!
                    Μα  ‘γω  την  εξανάφτειασα, στης  Λυγερής  το  φέσι
                    λυγίζεται  να  πέσει.
                    Βεργολυγιέται  η  κοπελιά, και  πέφτει  χάμου  η  φωλιά
                    και  η  κότα  ξελακάει,  στο  διάβολο  να  πάει!!!
Χρόνια  πολλά  τους  αποχαιρετήσανε  όλοι  μαζί, γυρίσανε  όλα  τα  σπίτια  του  χωριού, τραγουδώντας, χορεύοντας  και  τρωγοπίνοντας!!
Κόντευε  να  ξημερώσει  η  σκυλοδευτέρα,  που  διαλύθηκε  το  γλέντι…..»

ΚΩΣΤΑΣ  ΜΑΡΙΝΗΣ

36 σχόλια :

  1. Ανώνυμος24/2/14 23:24

    Πολύ καλός λαογράφος ο Κώστας Μαρίνης, μας μεταφέρει νοερά στην αγνή εκείνη εποχή της ανεμελιάς και της ευτυχίας. Θανάση,βρες κι άλλα τέτοια έθιμα από τον Κ.Μαρίνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος25/2/14 10:44

    Σήμερα ευχαριστήθηκα και ικανοποιήθηκα πλήρως από τα δύο sites του χωριού μας.
    Από τη μια ο αναγνωρισμένος λαογράφος μας Κ. Μαρίνης και από την άλλη ο ανερχόμενος εθιμογράφος Βαγγέλης Τζιράκας, μας δίνουν, ο καθένας στην εποχή του, το κλίμα και τις εικόνες από τις διασκεδάσεις των χωριανών μας στις αποκριές.
    Ο Φώτης, Γιώργης παλιότερα,ο Κουτσός, ο Τζιμπάκος,ο Ζιωγούλας, η Σταμηροβαγγελιά, λίγο μετά η συνέχεια,πρόσωπα γνωστά και αγαπητά.
    Θαυμάζει κανείς την ομοιότητα των εκδηλώσεων! Η σενέχεια που λέμε...
    Μπράβο στους δημιουργούς των κειμένων και εύγε για τον συντονισμό!
    Για τη Γλανιτσιά μας, ρε γαμώτο!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος25/2/14 12:03

    Ο ΜΑΡΙΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΛΑΟΓΡΑΦΟΣ.ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΦΙΛΕ.ΑΛΛΟ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΑΛΛΟ ΜΝΗΜΗ ΚΙ ΑΛΛΟ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος25/2/14 14:54

    12.03

    Νομίζεις ότι έτσι μπορείς να μειώσεις το Βαγγέλη???? Αν ήξερες να διαβάζεις τότε θα καταλάβαινες και την αξία του Βαγγέλη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος25/2/14 15:12

    ΚΑΛΑ ΕΣΥ ΤΙ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙΣ ΕΔΩ.ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ....ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος25/2/14 15:33

    Κρα-κρα ηγέρθη ο κόραξ εκ του κλάδου εις ον εν μέρει ίπτατο και εν μέρει εκρατείτο δια των ποδών αυτού.Είτα κατηυθύνθη επί του ρέμματος ένθα πλήθος καρυών εφύετο ίνα καρπωθεί τον ευγενή καρπόν παρά την επίμονον φύλαξιν του γέροντος ιδιοκτήτου..κρα κρα κρα ανυποφόρως επανέλαβεν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος25/2/14 17:01

    ΣΟΛΩΝΑ.....και τι δεν θα δινα να εμφάνιζες στην γλανιτσια τις αποκριες ατομο ντυμενο....κορακα.αρκει να μην τον γνωρισει κανεις.να ιδω το ρεντεζελα να κοπανιέται......ντυμενο ,απολυτηριο γυμνασιου με βαθιμο 10@2/13.χαχαχαχαχαχα...τα υπολοιπα στην μπαναγια.gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος25/2/14 18:52

    ξεφερεφετε κοφοραφακιφιστιφικαφα?
    εφεγωφω ξεφερωφω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος25/2/14 19:04

    Τι κριτική μπορεί να κάνει ο κουκο-rentezelas στο Βαγγέλη. Με φθόνο προσπάθησε να τον υποτιμήσει τάχα μου γράφοντας

    Ο ΜΑΡΙΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΛΑΟΓΡΑΦΟΣ.ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΦΙΛΕ.ΑΛΛΟ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΑΛΛΟ ΜΝΗΜΗ ΚΙ ΑΛΛΟ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

    απαντώντας σε σχόλιο πατριώτη μας (10.44) που ο άνθρωπος δείχνει να καμαρώνει και για τους δύο

    Έκρινε το 10 και 2/13 ...ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΦΙΛΕ......Ο ένας είναι επιστήμη (προφανώς εννοεί τον Κωστούλη) και ο άλλος ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ (λες και δε γράφει καταπληκτικά και επιστημονικά-λαογραφικά ο Βαγγέλης)

    Τσου ρε τσούκιον (και τώρα το λέω με τα μπήτι καλά μου), ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ....γιατί άλλο η πλάκα και άλλο να υποτιμάς επώνυμους επιστήμονες του χωριού μας......

    Γερόλυκε στον παραδίνω να αστειευτείς μαζί του (γιατί δε νομίζω ότι δεν κατάλαβες τι ανοσιούργημα έπραξε)......ήήήήή κάνω και εδωπά λάθος????


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος25/2/14 19:18

    ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ
    Ποτέ μη μαλώνεις με έναν χαζό. Σε κατεβάζει στο δικό του επίπεδο και σε νικάει λόγω μεγαλύτερης εμπειρίας.
    ΒΕΒΑΙΩΣ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΕ ΓΕΡΟΛΥΚΟ ΔΙΟΤΙ ΕΣΥ ΜΟΝΟ ΓΕΡΟΚΟΡΑΚΑΣ ΕΙΣΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος25/2/14 19:20

    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΚΡΑ ΚΡΑ ΚΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος25/2/14 19:21

    ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΠΟΥ ΚΟΛΛΑΕΙ ΡΕ ΤΣΙΟΥΚΙΟΝ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ..ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΜΕ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΩ Ο ΕΡΜΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος25/2/14 19:22

    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΚΡΑ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΚΟΥΡΝΙΑΣΜΑ ΣΤΟ ΒΡΑΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος25/2/14 19:25

    ΣΟΛΩΝΑ ΑΚΟΥΣΕΣ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΓΕΡΟΛΥΚΟΣ.ΣΤΡΩΣΟΥ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος25/2/14 21:02


    Εξέφρασα άδολα τα συναισθήματά μου, γιατί είδα κείμενα που αναφέρονταν στις απόκριές του χωριού μας, πολλές από τις οποίες έζησα και ο ίδιος. Σ' αυτό ήθελα να μείνω. Τι νόημα μπορεί να έχει εδώ η σύγκριση δύο προσώπων, έτσι κι αλλιώς αγαπητών; Η διάκριση άλλωστε είναι ολοφάνερη στο κείμενό μου.Η σοφιστία έκανε πάλι
    το θαύμα της! Ας ξαναδιαβάσει το σχόλιο ο δύστροπος και μη μας χαλάει τη διάθεση κάθε φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος25/2/14 21:14


    Πρέπει να ειπώ με κάποια συγουριά ότι ο 12:03 είναι ή εμπαθής ή εντελώς αγράμματος,ή και τα δύο δυστυχώςΔηλητήριασε άδικα μια καλή ατμόσφαιρα και τα κατάφερε, που να τον πάρει..(χωριάτικο)γιατί όλοι στράφηκαν στην άγονη κριτική και δεν προσέφεραν συμπληρωματικές εικόνεςαπό τις αποκριές στο χωριό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος25/2/14 22:29

    9.02 και 9.14

    μη μπλέξετε μαζί του, τη βάψατε.....εγώ για χαβαλέ το κουτουπώνω και ώρες ώρες μου ανεβάζει την πίεση 30, πρόκειται περί.....(άσε να μην το γράψω καλύτερα)...ΤΕΛΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος26/2/14 00:55

    902 9.14 9.29 ΠΑΜΠΟΝΗΡΟΣ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ .ΜΟΝΟ ΒΛΑΚΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΛΑΝΙΤΣΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣΗΞΟΥΝΕ ΤΟ ΣΑΝΟ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙΣ.......ΚΟΥΒΑΛΗΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΕΙΣΑΙ.ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΣΑΙΤ ΣΤΟ ΑΛΛΟ..ΑΣΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΜΟΚΟ...ΛΕΣ ΝΑΝΑΙ ΧΑΖΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟΧΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. OPOIOS ANAKATEBETAI ME TA PITOURA TON TRWNE OI KOTES !!!!!!!!

    KALH KA8ARH DEYTERA KAI KALH SARAKOSTH !!!!!

    KALA NA PERNATE !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος26/2/14 09:15

    πέστα Γιώτα , μας πρήξανε με τις μαλακίες τους .
    τέτοιο ωραίο θέμα και καταλήξανε να λένε τά ιδια και τα ίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος26/2/14 09:44

    ....και που εισαι σολωνα....δωσε στον έναν μια μπαρεζα και στον αλλον ένα σκαλτσουνι γιοματα σταχτη και σιαχτους κατά τα βραχακια να βγαλουν τα ματια τους γιατι δεν πολεμιοντε οι ανθρωποι.....gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος26/2/14 09:46

    καλημέρα γιωτα.......καλη σαρακοστή gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος26/2/14 09:56


    ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΠΗΚΑΝ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΠΕΘΑΜΕΝΩΝ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΩΝ ΜΑΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΑΝ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΘΕΤΙΚΟ,ΠΙΣΤΕΥΩ.ΕΔΩ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΓΙ΄ΑΥΤΟΥΣ ΔΥΟ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ.
    ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΜΕΡΙΚΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΚΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΥΡΙΕΥΣΑΝ ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΕΙΕΣ!
    Η ΕΥΧΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΑΡΔΙΑ
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος26/2/14 10:19

    ΓΕΡΟΛΥΚΕ ΜΕ ΑΠΑΓΟΗΤΕΥΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος26/2/14 12:58

    tora gerolyke mias kai tavales kai sy me thayton giati de giomizeis ki esy ena skaltsoyni aleyri .. omvs etsi ki allios to xψ de tha ton vreis alla ton allon sigoyra tha ton petyxeis afoy kai do ton petyxes

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος26/2/14 13:02

    Γιώτα έπρεπε να πεις ποιός είναι τα πίτουρα.......!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος26/2/14 13:04

    ΑΕΙ ΓΛΑΝΙΤΣΙΩΤΕΣ.....ΔΙΚΑΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΜΠΟΣΟΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ...ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ.ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΥ ΨΗΛΑ...ΣΕ ΘΡΟΝΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος26/2/14 13:23

    omvs etsi ki allios to xψ de tha

    το ψ πως γραφτηκε στα ελληνικά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος26/2/14 15:01

    Ρεντεζελα εχεις συστημενα πολλα σημερα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος26/2/14 18:38

    ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ ΣΑΙΝΗΣ ΕΓΙΝΕ Ο @@@@@@@@@@.ΒΟΥΛΩΜΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ.ΚΙ ΕΧΕΙ ΚΙ ΑΠΟΡΙΕΣ.ΤΟ Ψ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΑΠΟ ΔΩ ΡΕ. ΠΕΤΑΧΤΗΚΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΣΟΥ.ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΕΓΑ ΜΠΑΓΑΣΑ,.ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΞΗΜΕΡΩΣΕΙ ΝΑ ΔΩ ΤΙ ΣΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΣΑΙ ΡΕ....ΚΑΤΑ ΚΑΓΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος26/2/14 18:41

    ΓΕΡΟΛΥΚΕ ΗΥΡΑ ΚΑΛΤΣΟΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΟΜΙΖΩ ΑΛΕΥΡΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ.ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΘΑ ΒΑΛΛΩ ΣΤΑΧΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ...ΚΙ ΑΠΟ ΝΤΑΡΝΤΑΝΑ ΚΥΡΙΑ ΤΟ ΚΑΛΤΣΟΝ Ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος26/2/14 18:49

    ΛΟΙΠΟΝ ΑΓΡΑΜΜΑΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΑΡΙΝΗ ΑΠ ΟΠΟΥ ΤΟ ΛΗΜΜΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΑΡΙΝΗ-ΜΠΟΣΜΗ-ΚΩΣΤΟΥΛΗ ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΓΑ..ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΜΑ ΕΙΣΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΚΑΣΕ ΚΑΙ ΑΚΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ ΙΕΡΟΣΥΛΙΕΣ..ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΑΝ ΤΟΝ ΑΛΑΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ; ΡΕ ΑΙ ΣΙΧΤΙΡ ΠΟΥ ΚΑΘΟΜΑΙ ΚΑΙ ΧΑΝΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ ΜΕ ΣΕΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος26/2/14 21:44

    αστο αλευρι ρε διαολε....εναι ακριβο.....gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. KALH SARAKOSTH GEROLYKE !!!!

    KALO TRIHMERO STO XWRIO !!! THA KATEBHS KATW ?


    EISASTE KAI OI DYO PATRIWTES KAI DEN MPORW NA PW POIOS EINAI TA PITOURA ....


    KALH SARAKOSTH !!! KALO TAXIDI STO XWRIO MAS!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος20/2/15 16:09


    Β Ο Η Θ Ε Ι Α !

    ΔΙΑΒΑΣΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΤΟ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΜΑΣ, ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ Κ.ΜΑΡΙΝΗ,ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΤΟ ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΕΥΓΕΝΩΣ Ο ΘΑΝΑΣΗΣ, ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 25/2/ 2015.
    ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΗΣΑΝ ΟΛΑ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 20/2/2014. ΗΣΑΝ ΔΗΛ ΠΕΡΣΥΝΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΠΑΝΩ ΣΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ.
    ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ;
    ΝΙΣ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος20/2/15 17:17

    Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΥΣΙΝΑ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ.ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥ ΜΑΡΙΝΗ.Ο ΜΑΡΙΝΗΣ ΗΤΑΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΚΑΙ ΓΛΑΝΙΤΣΙΩΤΗΣ Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ Ο ΝΙΣ ΤΟ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΒΑΛΤΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΛΕΙΤΩΡΑ ΑΜΑ ΘΕΣ.ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΤΙ....ΘΑ ΣΤΑ ΠΕΙ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΚΙ Ο ΝΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.